Viedokļi: Par ko liecina lielo tūroperatoru ienākšana Latvijas tūrisma nozarē?
22.11.2018 10:39
2018. gads bijis visnotaļ bagāts ar dažādiem tūrisma tirgus jaunpienācējiem. Savu darbību Latvijā vasarā uzsāka lielākā tūrisma un izklaides kompānija "TUI", kurai bez ceļojumu aģentūrām pieder arī sešas aviokompānijas ar apmēram 150 lidmašīnu flotes, kā arī kruīza kuģu līnijas un vairāk nekā 300 viesnīcas un kūrorti visā pasaulē. Savukārt kā pēdējais Latvijas tūrisma tirgū ienācis Polijas lielākais tūroperators "Itaka". Jautājām tūrisma nozares profesionāļiem, kā viņi vērtē ārzemju tūroperatoru ienākšanu Latvijā.
Aleksandrs Bolšakovs, ceļojuma aģentūras "Astra Tūre" direktors
Jaunie tūroperatori ir saskatījuši Latvijas tūrisma tirgu kā vietu sava biznesa ideju īstenošanai un ieņems nozīmīgu lomu tūrisma nozarē. Prognozēju, ka pašmāju tūroperatori, iespējams, nedaudz pazeminās cenas, bet – jebkurā gadījumā – salīdzinājumā ar, piemēram, Lietuvu, mums jau ir zemākas cenas. Viesnīcu piedāvājumā nekas ļoti krasi neizmainās, jo arī mūsu tūroperatori piedāvā daudzas no jaunpienācēju ieteiktajām viesnīcām, ar kurām tie sadarbojas. Šobrīd nav informācija par jauniem galamērķiem, tādēļ noteikti gaidīsim, kādus jauninājumus tūroperatori piedāvās.
Anta Jokste, Ceļojuma aģentūras "Estravel" izpilddirektore
Manuprāt, Latvija kā tūroperatoru iekārojamais tirgus izvēlēta tādēļ, ka atrodas stratēģiski izdevīgā vietā – kā centrālā no visām trim Baltijas valstīm. Starptautiska lidosta "Rīga" ir ērti sasniedzama arī abu kaimiņvalstu ceļotājiem. Uzskatu, ka tūroperatoru ienākšana Latvijas tūrisma tirgū radīs veselīgu konkurenci un produktu dažādību, kā arī radīs iespējas doties uz jauniem galamērķiem tieši no Rīgas. Vietējiem tūroperatoriem būs jāizvērtē piedāvāto pakalpojumu kvalitāte un latiņa jāpaceļ augstāk. Jaunpienācēji nāk ar plašu viesnīcu piedāvājumu, tādēļ ceļotāji meklēs un pavisam noteikti izvēlēsies labākos no piedāvājumiem.
Kaspars Gēgeris, ceļojumu aģentūras "Ceļojumu Bode" vadītājs
Manuprāt, lielie tūroperatori Latvijas tūrisma tirgu izvēlas tādēļ, ka meklē iespējas paplašināt savu biznesu. Jaunpienācēji ir tūrisma nozares līderi Vācijā un Polijā un savas darbības pozīcijas nostiprina arī citviet pasaulē. Latvijā tie ienāk jau ar vērā ņemamu pieredzi un pozitīvi vērtējamu zīmolu, kas ir atpazīstams daudziem ceļotājiem. Latvijas tirgū šie tūroperatori ienāk jau ar savām iestrādēm, līgumiem un aviokompānijām. Neuzskatu, ka konkurence radīs cenu kritumu, jo jau šobrīd ceļojumu aģentūru piedāvātie ceļojumi ir tuvu pašizmaksai. Bet pavisam noteikti ar laiku uzradīsies jauni galamērķu virzieni. Ja būs kas interesants, noteikti to piedāvāsim klientiem.