Kādas ir kompensācijas par atceltu lidojumu ASV?
27.08.2018 11:30
Pēdējā gada laikā arvien biežāk var dzirdēt par lidojumu atcelšanu un kavējumiem Eiropā un ikviens ceļotājs, kas aviosatiksmi izmanto pietiekami bieži, zina Eiropas Savienībā ar likumu noteikto - ja aviokompānija galamērķi tevi nogādā ar 3 stundu vai vairāk nokavēšanos, ja atceļ lidojumu vai neielaiž lidmašīnā, jo tā ir pilna, tev pienākas kompensācija 250 vai 400 eiro apmērā.
Tomēr kādi noteikumi ir šādām pašām situācijām Amerikas Savienotajās Valstīs? Vai arī tur pastāv kas līdzīgs?
Un atbilde ir jā!
Ja izlidojot no ASV, lidsabiedrība neielaiž jūs lidojumā, jo tas ir pilns (kas notiek visai bieži) vai nespēj nogādāt galamērķī 2 stundu laikā pēc biļetē paredzētā laika, tai kompensācijā ir jāmaksā 200% no aviobiļetes cenas (līdz 675$ maksimumam). Savukārt ja kavējums ir vairāk nekā 4 stundas, tad lidsabiedrībai jāmaksā 400% no biļetes cenas (līdz 1350$ maksimumam).
Šie noteikumi ir attiecināmi arī uz starpvalstu (piemēram, ASV - Meksika) un starpkontinentāliem reisiem (piemēram, ASV - Eiropa), taču šajos lidojumos laika limits ir divas reizes lielāks - tātad, pieļaujamais kavējums ir četras stundas - piemēram, ja lidmašīna nosēžas ar četru stundu un 10 minūšu kavējumu, aviokompānijai pienākas kompensēt jums lidojuma biļešu cenu 200% apmērā.
Tāpat, ja lidsabiedrība pazaudē jūsu reģistrēto bagāžu ASV, tai pienākas maksāt 3500$ par iekšzemes lidojumiem vai 1675$ par lidojumiem ārpus ASV.
Šādos gadījumos gan teju vienmēr aviokompānija piedāvās dažādus citus risinājumus - piemēram, lidojumu kuponus vai lidot vēlāk, bet augstākā klasē. Ja jūs piekrītat lidsabiedrības piedāvājumam, zaudējat tiesības uz kompensāciju.
Kompensācijas var pieteikt trīs gadu laikā pēc izbojātā lidojuma.
Saskaņā ar statistiku, tikai katrs ceturtais ceļotājs, kam pienākas kompensācijas, tās patiešām arī pieprasa.
2018.gada pirmā pusgada laikā ASV kompensācijas pienāktos aptuveni 415 tūkstošiem cilvēku.