Airbus cenšas pielikt punktu šaurām sēdvietām lidmašīnās
31.10.2013 16:05
Saspiestība lidmašīnu salonos un komerciālās aviācijas darboņu neremdināmie centieni samazināt sēdekļu izmērus ir itin pamatīga problēma, ja runa ir par pasažieru komfortu. Tādēļ aviobūves gigants Airbus spēris soli, kas, šķiet, varētu nest pārmaiņas pasažieru ērtību uzlabošanā.
Airbus norāda, ka aviācijas industrijā minimālo sēdekļu platuma standartu pasažieru salonos vajadzētu palielināt par vienu collu jeb 2,54 centimetriem. Uzņēmuma eksperti atzīst, ka 18 collas (45,72 centimetri) līdzšinējo 17 collu (43,18 centimetru) vietā būtu pietiekami, lai uzlabotu komfortu ilgu pārlidojumu laikā.
Sadarbojoties ar "The London Sleep Centre", Airbus veicis pētījumus, kuros noskaidrots, ka pasažieru miega kvalitāte uzlabojas par 53 procentiem, ja sēdvietu platums tiek palielināts par minēto vienu collu. Pētījuma ietvaros tika kontrolēts apgaismojums, fona troksnis un citi apstākļi, lai simulētu pasažieru pieredzēto lidojuma laikā.
"18 collu sēdekļos visiem pasažieriem bija dziļāks, netraucētāks un ilgāks miegs," atzīst Dr. Iršāds Ibrahims no "The London Sleep Centre", piebilstot, ka šaurākajās (17 collu) sēdvietās pasažieri gulējuši visai nemierīgi.
Par spīti tam, ka planētas iedzīvotāju vidukļu apkārtmēri arvien pieaug, lielākajā daļā komerciālo aviolaineru sēdekļi nav platāki par 43,18 centimetriem, toties atsevišķos gadījumos pasažieriem nākas saspiesties pat 40,64 centimetru platos sēdekļos. Kā zināms, vieta tiek taupīta ar nolūku samazināt izmaksas, taču vai tas ir tā vērts?
"Ja aviācijas nozare šādu soli nespers tieši tagad, mēs riskējam pasažieru komfortu pakļaut briesmām 2045. gadā un vēl tālākā nākotnē – īpaši, ja ņem vērā jaunu aviolaineru izgatavošanas termiņus kombinācijā ar to prognozējamo servisa laiku. Tas nozīmē, ka vēl viena pasažieru paaudze var tikt iesprostota sēdekļos, kuri izgatavoti pēc novecojušiem standartiem," norāda Kevins Kenistons, Airbus pasažieru komforta nodaļas vadītājs.