Vai lētās lidsabiedrības joprojām ir lētas?
01.06.2012 13:55
Ceļotājiem, kas bieži izmanto zemo cenu lidsabiedrību pakalpojumus, arvien biežāk nākas uzdot sev jautājumu, vai tās patiešām joprojām ir lētas. Ja biļetes rezervācijas gaitā nebūsiet pietiekami uzmanīgas, papildus nodokļos, nodevās un citos maksājumos samaksāsiet tik daudz, ka lētais lidojums nemaz vairs tik lēts nebūs.
Par 20 eiro uz Londonu? – šādus cenu piedāvājumus internetā var atrast ļoti bieži, un, lai gan parasti šīs cenas it kā jau ietver visas piemaksas un nodokļus, gala cena nereti izrādās ievērojami augstāka. Iemesls: zemo cenu lidsabiedrības iekasē naudu par katru nākamo servisa pakalpojumu – par sēdvietas rezervāciju, ēdināšanu, papildus bagāžu vai norēķināšanos ar bankas karti.
Īpaši nadzīgas zemo cenu lidsabiedrības ir naudas iekasēšanā par bagāžu vai tās neatbilstību stingri noteiktajiem izmēriem. Piemēram, Ryanair atkarībā no sezonas, maršruta un svara par bagāžas pārvadāšanu iekasē no 20 līdz 40 eiro par katru ceļojuma posmu. Katrs nākamais koferis izmaksās vēl dārgāk – no 35 līdz 50 eiro. Ar lielām papildus izmaksām, kā jau minēts, jārēķinās arī tiem, kas savlaicīgi nav noskaidrojuši pieļaujamos bagāžas izmērus un svaru. Atsevišķas zemo cenu lidsabiedrības par katru lieko svara kilogramu iekasē pat 20 eiro.
Diemžēl patērētājiem ir ļoti grūti orientēties un salīdzināt potenciālās papildus izmaksas dažādās lidsabiedrībās, jo nereti par papildus izmaksu apjomu lidojuma biļetes pircējs tiek informēts tikai pēdējā rezervācijas solī.