Ryanair saņem aizrādījumu par pārāk seksisku reklāmu
16.02.2012 09:20
Īru lēto lidojumu lidsabiedrība Ryanair izpelnījusies britu reklāmas uzraugu aizrādījumu par kampaņu Red Hot Fares – and Crew (latviski - „Karstas cenas - karsta apkalpe”) – tajā izmantotās fotogrāfijas atzītas par pārāk seksiskām. Tās degradē sievietes par seksa objektiem, atzinusi britu reklāmas uzraudzības organizācija ASA („Advertising Standards Authority”). Reklāmas kampaņu drukātajos medijos īru lidsabiedrība uzsāka decembrī, un tajā izmantotās fotogrāfijas saskaņā ar pašas lidsabiedrības sniegto informāciju ir radītas speciālā fotosesijā, veidojot lidsabiedrības šā gada kalendāru. Stjuartes, kas pozējušas fotogrāfijās, esot to darījušas brīvprātīgi.
Viena no fotogrāfijām izraisījusi īpašu uzraugošās institūcijas aizrādījumu: modele ar īkšķi aizķērusi bikini biksīšu malu un viegli velk tās uz leju. Reklāmas uzraugi šo fotogrāfiju nodēvējuši par „īpaši divdomīgu”.
Protestu pret Ryanair reklāmas kampaņu iesniegušas kādas citas lidsabiedrības stjuarte, un viņas parakstu vākšanas iniciatīvu internetā atbalstījuši vairāki tūkstoši cilvēku. Viņas arguments skan vienkārši: „Mūsu pasažieru drošība ir daudz svarīgāka par mūsu apakšveļas zīmolu”.
Ryanair kalendāru ar puskailajām stjuartēm tirgo internetā un savos lidojumos, bet ienākumi no kalendāra tirgošanas tiekot ziedoti labdarībai. Līdz šim esot pārdoti jau 10`000 eksemplāri, tāpēc Ryanair plānojot tādus izdot un tirgot arī turpmāk, - galu galā saņemtas tikai 17 oficiālas sūdzības.