Lidsabiedrībām nāksies atmaksāt klientiem arī nemateriālos izdevumus
19.10.2011 09:25
Kopš 13.10.2011. lidsabiedrībām saviem pasažieriem būs jāatmaksā arī nemateriālie izdevumi. Arī lidojumu atcelšanas termins tiks izskatīts plašāk nekā iepriekš. Pasažieri, kuri lidmašīnas aizkavēšanās dēļ nespēs laicīgi sasniegt savu galamērķi, būs tiesīgi paralēli materiāliem izdevumiem, kā naktsmītnes, ēdiens vai taksistu pakalpojumi, saņemt arī nemateriālo izdevumu kompensāciju. Eiropas Kopienu tiesa palielināja pasažieru tiesības lidojumu atcelšanas gadījumā. Maksimālais nemateriālo izdevumu atmaksas apmērs ir 4150 eiro.
Par nemateriāliem izdevumiem tiks uzskatīti pasažieru sagaidīšanas izdevumi. Tie ietver izmaksas paredzētas pasažieru pārvadāšanai uz citām lidostām, uz sākotnējo mērķi, ēdināšanas izmaksas, izmitināšanas un sakaru izmaksas. Nemateriālos izdevumus būs jāatmaksā ne tikai gadījumos, kad lidojums tiek atcelts, bet arī gadījumos, kad lidmašīna, netiekot līdz savam galamērķim, atgriežas sākumpunktā.