Gauss atteiksies no 'Fokker' lidmašīnām, līdzko tam būs ekonomisks pamatojums
07.02.2012 13:55
Viņš uzsver, ka "Fokker" lidmašīnas vēl arvien var nest peļņu, ja tās tiek izmantotas relatīvi īsiem lidojumiem un tiek optimāli nokomplektētas.
"Piemēram, uz Briseli lidot nevaram, jo pasažieru ietilpība ir pārāk maza un lidojumā pavadītais laiks - pārāk liels. Taču, piemēram, uz Tallinu tas var atmaksāties," skaidro Gauss.
Viņš nenoliedz, ka plāns ir atteikties no "Fokker 50" lidmašīnām, jo tās ir novecojušas un neiederas tirgus attīstībā, tomēr gala lēmums būšot atkarīgs no ekonomiskiem apsvērumiem, nevis "vienkāršām atjaunošanas iegribām".
Gauss arī uzskata, ka ir iespējams vasaras sezonā palielināt lidojumu skaitu, pat ja būtu jāatsakās no "Fokker", jo dažādos maršrutos iespējams variēt izmantoto tehniku.
"Tāpat mainīsim lidojumu sarakstu, lai lidmašīnas tiktu efektīvāk izmantotas. Pagaidām problēmas neredzam. Jau piegādātas astoņas "Bombardier Q400NextGen" lidmašīnas, kas tiek pilnībā izmantotas, un trīs vēl drīzumā tiks piegādātas," stāsta Gauss.
Jau ziņots, ka "airBaltic" šogad plāno apkalpot aptuveni tādu pašu pasažieru skaitu kā pērn - 3,35 miljonus.
Vasaras sezonā plānots samazināt "airBaltic" galamērķu skaitu, taču tiks palielināta to intensitāte. Galvenais kritērijs intensitātes palielināšanai būšot maršrutu ienesīgums.
Kā ziņots, "airBaltic" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. "airBaltic" flotē ir trīsdesmit četras lidmašīnas: sešas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 737-300", divas "Boeing 757-200", desmit "Fokker 50" un astoņas "Bombardier Q400Next Gen". "airBaltic" veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām - Rīgas, Viļņas un Tallinas.
"airBaltic" konsolidētie zaudējumi 2010.gadā bijuši 35,9 miljoni latu, bet apgrozījums - 204,4 miljoni latu, kas ir par 11,6% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" informācija.