Lidsabiedrība “airBaltic” pirks 60 jaunas lidmašīnas
29.05.2018 11:24
Nacionālā aviokompānija "airBaltic" pasūtīs vēl līdz pat 60 "Bombardier CS300" lidmašīnām, preses konferencē informēja kompānijas vadītājs Martins Gauss.
Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" un "Bombardier Commercial Aircraft" noslēgušas pirkuma līgumu par 30 "Bombardier CS300" lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus.
Balstoties uz lidaparātu katalogu cenām,
"pirmo 30 pasūtīto lidmašīnu vērtība ir aptuveni 2,9 miljardi ASV dolāri (2,48 miljardi eiro)."
Šī summa pieaugtu gandrīz līdz 5,9 miljardiem ASV dolāru (5,05 miljardi eiro), ja tiktu pieņemts lēmums par papildu 30 lidmašīnām. Tādējādi viens lidaparāts izmaksātu aptuveni 84 miljonus eiro. To, cik lielu atlaidi aviokompānija varētu saņemt, līgumslēdzēji neatklāj.
Pirms dažiem gadiem - laikā, kad "airBaltic" vienojās par pirmo "Bombardier CS300" lidmašīnu iegādi, viena šāda lidaparāta “kataloga cena” bija aptuveni 73 miljoni ASV dolāru, neņemot vērā iespējamās apjoma atlaides.
Gauss uzsver, ka "Bombardier CS300" ietaupa vairāk nekā 22% degvielas, tas sniedz iespēju saglabāt zemas operatīvās darbības izmaksas.
"Mēs esam veiksmīgi uzsākuši īstenot flotes modernizāciju, un esam priecīgi palielināt mūsu floti līdz pat 80 "CS300" lidmašīnām, kas nākamo gadu laikā aizstās mūsu cita tipa lidaparātus," teica Gauss. Viņš arī norādīja,ka flotes nomaiņa ar viena tipa lidmašīnām padarīs "airBaltic" pievilcīgāku potenciālajiem investoriem.
Ar jauno pasūtījumu saistītās piegādes ir paredzēts sākt 2019.gada ceturtajā ceturksnī. Pirms šī pasūtījuma "airBaltic" bija pasūtījis 20 "Bombardier CS300" lidmašīnas. Pašlaik lidsabiedrība veic lidojumus ar astoņām "Bombardier CS300" lidmašīnām.
Pašlaik "airBaltic" flotē ir 31 trīs dažādu tipu lidmašīna. Nākotnē aviosabiedrība plāno pāriet tikai uz "Bombardier CS300" lidaparātiem. Flotē esošie "Bombardier Q400" vairs netiks izmantoti pēc līzinga termiņa beigām, bet lidmašīnas "Boeing 737" paredzēts pārdot.
"Tagad mēs sākam īstenot savas biznesa stratēģijas nākamo fāzi - "Destination 2025". Jaunā biznesa plāna būtiskākā sastāvdaļa ir lielākas un ekskluzīvākas flotes izveide, kas sastāv tikai no "CS300" tipa lidmašīnām, kas ir piemērotākās mūsu darbības tirgum," uzsver Gauss.
Stratēģija "Destination 2025" ir balstīta uz maršrutu paplašināšanu no visām trim Baltijas valstīm - Latvijas, Igaunijas un Lietuvas - nodrošinot regulārus savienojumus uz galvenajām Eiropas pilsētām.
Uzņēmumā norāda, ka jau šobrīd Eiropā vadošajām aviosabiedrībām ir viena tipa lidmašīnu flote, kas veicina uzņēmuma izmaksu efektivitāti.
"airBaltic" vēl pirms dažiem gadiem piedzīvoja nopietnas grūtības. Lai gan bija noskatītas lidmašīnas jaunajai flotei, iepriekšējo gadu paplašināšanās mēģinājumi bija cietuši neveiksmes. Uzņēmumam bija negatīvs pašu kapitāls, tāpēc, lai varētu nopirkt noskatītās "Bombardier CS300" lidmašīnas, nodokļu maksātājiem nācās ieguldīt 80 miljonus eiro. Satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība) apgalvoja, ka tagad situācija esot cita un valsts atbalsts flotes atjaunošanai nebūs nepieciešams.
"Tiesa gan, "airBaltic" vērienīgie nākotnes plāni nozīmē nepieciešamību pēc papildu investīcijām lidostas "Rīga" attīstībā, atzina ministrs."
Kā apgalvo uzņēmumā, tad tas ir viens no dārgākajiem investīciju pirkumiem Latvijas uzņēmējdarbības vēsturē. Savukārt uzņēmumam “Bombardier” tas ir otrais lielākais līgums par "CS300" lidaparātu pārdošanu. Lielāku pasūtījumu līdz šim "Bombardier" saņēmis tikai no aviosabiedrības "Delta".